Publicitate: Economisiti apa, cumparati un VW :))

29.04.2013 BeetleKarmann GhiaTyp 3

Simple, eficiente, amuzante si, nu in ultimul rand, memorabile. Cam asa se pot descrie in cateva cuvinte reclamele prin care Volkswagen a reusit sa vanda milioane de automobile in anii ’60. O campanie publicitara prin care VW a scris, in acelasi timp, file importante din istoria advertising-ului.

in-red_ad

In 1959, Volkswagen a selectat Doyle Dabne Bernbach, o agentie de publicitate din New York, pentru a gestiona imaginea companiei in USA. Reclamele produse de DDB au schimbat fata publicitatii. Nu numai in America, ci pe intreaga planeta.

vwbus_splittie_poster

Strategia de comunicare a fost revolutionara pentru acel moment: transformarea clientilor in adevarati ambasadori ai marcii 🙂 In plus, fiecare reclama era completa si putea deveni semnificativa ca mesaj publicitar,  fara a aborda toate aspectele legate de automobilele VW.

74vw_ad

In scurt timp s-a ajuns la un fenomen de masa: angajatii le citeau cu glas tare in pauza de masa langa aparatul de apa, studentii le comentau la scoala, toata lumea vorbea despre reclamele VW. “Reclamele Volkswagen erau mai citite chiar decat multe dintre articolele publicatiilor in care apareau. O performanta cu atat mai notabila cu cat in multe dintre ele nu era inclus vreun slogan sau chiar logoul Volkswagen”, potrivit unui studiu realizat de  Starch Company.

vopsea dampness_ad

“Cu siguranta, nici o masina nu a fost mai iubita si nici o campanie publicitara nu a fost mai admirata. Intr-un fel cele doua au devenit de nedespartit: reclamele corecte si fermecatoare au devenit parte  din farmecul si onestitatea masinii” , potrivit descrierii facuta in cartea “Remember those great VW add”.

vw_save-water_ad or-buy-a-vw_ad_79

Mai multe reclame vechi puteti vedea in albumul Aircooed Ads de pe pagina de Facebook a Volkswagen ClassicClub. Care este preferata voastra?

 

Spread the love
Tags: